logotyp WP

Volkswagen ID.3 – 100% elektryczny

autor: Michał Zieliński

Kompaktowy, ale bardzo przestronny. Rodzinny, ale wyjątkowo zwrotny. Dynamiczny, ale oferujący pokaźny zasięg. Innowacyjny, ale ciągle prosty w obsłudze. Nowy Volkswagen ID.3 jest bezkompromisowym samochodem elektrycznym, który na każdym kroku wspiera cię w codziennych podróżach – zarówno tych małych, jak i tych dużych.

Michał Zieliński

Każdy samochód może być fajny, byle miał jakąś historię. Swoją przygodę z motoryzacją zacząłem od Malucha, a marzeniem jest hangar wypchany zaskakująco tanimi wozami.

W 100 % elektryczny, czyli w 100 % bezstresowy

Wyłączasz budzik, bierzesz prysznic. Robisz kawę, drugą ręką jedząc śniadanie – poranki zawsze są w biegu. Schodzisz do auta. W garażu rozbłyskują światła. Nowy Volkswagen ID.3 budzi się na twój widok, mrugając opcjonalnymi reflektorami LED Matrix IQ.LIGHT. Gdy wsiądziesz za kierownicę, sam się włączy, wystarczy nacisnąć pedał hamulca.

Ruszasz w ciszy. To zaleta napędu elektrycznego, podobnie jak płynność jazdy. Elektryk to też fantastyczna dynamika, choć w drodze do pracy nie musisz z niej korzystać. Te auta mogą jechać buspasami, więc korki omijasz bokiem. ID.3 sam też zwolni, gdy wykryje pojazd przed nim.

U celu nie martwisz się parkometrami. Samochody elektryczne zatrzymują się na miejskich parkingach bez opłat. Jeszcze rzut oka na zasięg – ID.3 oferuje nawet 559 km w cyklu WLTP. Realnie oznacza to podpięcie auta do ładowania nawet co dwa tygodnie! A to wszystko w samochodzie dostępnym z dopłatą w ramach programu "Mój elektryk", wynoszącą do 27 tys. zł.

Volkswagen na nowo definiuje auto kompaktowe

Nowy Volkswagen ID.3 został od podstaw zaprojektowany jako samochód elektryczny. Pozwoliło to na stworzenie kompaktowego auta, które na każdym kroku wymyka się przyjętym standardom, spełniając wszystkie potrzeby rodziny.

W środku zaskoczy cię przestrzenią. Duży, wynoszący 2,77 m rozstaw osi oznacza, że miejsca nie zabraknie nawet najwyższym pasażerom. Z kolei ci, którzy usiądą z tyłu, docenią płaską podłogę. Auto nie rozczarowuje, gdy pakujesz bagaże – "kufer" ma pojemność 385 l. Na uwagę zasługują materiały użyte do wykończenia odświeżonej wersji ID.3. Ich wysoka jakość w połączeniu z dostępnymi opcjami, jak masaż w przednich fotelach, sprawiają, że poczujesz się tu jak w modelu wyższego segmentu.

Podczas jazdy zaskoczy cię swoją zwinnością. Na parkingu ID.3 zachowuje się jak znacznie mniejszy model. Napęd na tył pozwolił na zbudowanie auta, które oferuje promień skrętu wynoszący zaledwie 10,3 m. Dodajmy do tego spore okna gwarantujące świetną widoczność i mamy przepis na prawdziwie uniwersalny samochód.

Technologiczny kompan codziennych podróży

Innowacyjne rozwiązania muszą iść w parze z intuicyjną obsługą i nowy Volkswagen ID.3 jest tego świetnym przykładem. Wszystkimi funkcjami auta możesz sterować z dużego, 12-calowego wyświetlacza. Łatwe, jak używanie telefonu.

Planujesz długą podróż? Nic prostszego. Wystarczy w nawigacji podać cel, a samochód sam wyznaczy trasę i zaproponuje optymalne postoje na ładowanie. Mając usługę "We Charge", możesz skorzystać z ponad 500 tys. punktów ładowania w Europie, przy użyciu jednej karty. Z kolei dzięki "Plug & Charge" na wybranych stacjach sesja ładowania rozpocznie się automatycznie po podłączeniu kabla. Dostępne podczas postoju gry z pewnością umilą czas najmłodszym pasażerom.

Na trasie wspiera cię zastęp asystentów: ID.3 pilnuje, żeby nie zjeżdżać z pasa ruchu, utrzymuje prędkość i dystans od innych aut. Wyposażony w opcjonalny Travel Assist, może nawet aktywnie utrzymywać pojazd na środku wybranego pasa. Z kolei opcjonalny wyświetlacz przezierny z funkcją rozszerzonej rzeczywistości zaprezentuje wskazania nawigacji tak, jakby były zintegrowane z otoczeniem. ID.3 wyręczy cię nawet w parkowaniu.